baltech udvikler CRM til nationalt bredbånd hos EWII
“baltech formår at sætte sig ind i vores forretningsbehov og omsætte det til løsninger i vores CRM, som er både brugervenlige og velfungerende. Det er en klar fordel, at de i det daglige fungerer som en del af EWIIs afdeling, Forretningssupport.”
Casper Brejnbjerg Olsen, Afdelingsleder Product Management og Privatsalg, EWII
EWII får ny kundeserviceløsning
EWII, den største forsyningsvirksomhed i Trekantområdet, er gået fra at kunne levere internet (via fibernettet) til ca. 120.00 adresser i Trekantområdet til at kunne levere internet til mere end 1,2 mio adresser i Jylland og i visse områder på Fyn.
I den forbindelse har EWII investeret i en ny kundeserviceløsning som understøtter den nye digitale kommunikationsplatform, som EWII har implementeret i den seneste tid. baltech har stået bag udviklingen af den nye kundeserviceløsning, som har resulteret i en mere bæredygtig forretning, der kan stå stærkt i den nationale konkurrence på bredbåndsområdet i industrien. Løsningen, som er bygget på Microsoft’s PowerPlatform, giver EWII et bedre forretningsgrundlag, med mulighed for at tiltrække endnu flere kunder, bundle produkter og skræddersy tilbud på tværs af forsyningsarter.
Via dataintegration mellem de forskellige systemer og moduler kan man hurtigt tilgå de rette produkter, priser og kampagner og dermed give kunderne den rette pris baseret på deres geografiske placering.
De nye funktionaliteter og optimerede processer i den nye kundeserviceløsning gør det lettere at håndtere kunder og dertilhørende ordreprocesser, samt administrativt arbejde såsom nye tilbud, salg, produktændringer, flytninger og opsigelser.
Automatisering
“Samarbejdet har været meget fleksibelt på den gode måde, og jeg synes, at baltech har udvist et meget højt kompetenceniveau, og de har formået at trække sig op i helikopteren og se helhedsløsninger.”
Louise Ødum Suhr, Product Manager, EWII
“baltech formår at sætte sig ind i vores forretningsbehov og omsætte det til løsninger i vores CRM, som er både brugervenlige og velfungerende. Det er en klar fordel, at de i det daglige fungerer som en del af EWIIs afdeling, Forretningssupport.”
Mads Victor Friis Jørgensen, Kundeservicemedarbejder, EWII
Nemmere at holde på kunder
Introduktionen af en ny proces for håndtering af flytninger har gjort, at der automatisk oprettes et nyt flyttetilbud i tilfælde af, at en kunde flytter, hvor alle gamle produkter opsiges, og de nye informationer oprettes automatisk uden noget manuelt arbejde udover oprettelsen af flyttesagen. Den strømlinede proces gør det både nemmere for medarbejderne i EWII og nemmere for kunderne at håndtere en flytning.
Visuel brugervenlighed
Visuel brugervenlighed har været i fokus gennem hele processen, hvor der er blevet udført usability testing og brugerinvolvering. Processerne er nu smart bygget op med ensartede flows og en samlet systemlogik, som gør det nemt for medarbejderne at anvende systemet visuelt. Knapperne er ens placeret, og der er automatiserede advarsler og notifikationer. CRM er blevet mere overskueligt med farvemarkeringer, og systemet reagerer også hurtigere. Data overføres automatisk, hvilket gør det nemt for medarbejderne at arbejde.
Slutbrugerne har også været involveret i designfasen, hvor de har bidraget med deres feedback og testet systemet gennem hele processen
Senest indlæg
Interesseret i at høre mere om vores kundecases?
+45 40 10 00 22
info@baltech.dk