Hvordan baltech transformerede EWIIs forretning med CPQ-løsning
CPQ-løsning
EWIIs beslutning om at integrere CPQ (Configure, Price, Quote) udsprang oprindeligt fra begrænsninger i deres daværende afregningssystem. Systemet var ikke foreneligt med deres vision om at strømline salgsprocesser og forbedre kundeoplevelsen. Derfor blev CPQ-projektet strategisk afgørende for dem. CPQ-løsningen skulle ses som sin egen komponent, og ikke en del af et afregningssystem.
Hvorfor CPQ
EWIIs CPQ-løsning er en del af den overordnede procesforbedring og modernisering, som EWII har lanceret. Udgangspunktet var 10 år gamle processer, og CPQ-projektet er et blandt flere IT-projekter der har kørt sideløbende, alle en del af et større moderniseringsprojekt.
EWII var grundig med en forhåndsanalyse, og CPQ-projektet havde til formål at adressere nogle af de udfordringer og begrænsninger i deres processer.
- Optimering af processer i forskellige forretningsenheder
- Strømline processer på tværs af forsyningsarter, hvor man før havde individuelle processer og systemer
- Reducere teknisk gæld
- Gøre systemerne mindre afhængige af hinanden og gøre dem mindre sårbare
- Udvikle en legoklods IT-arkitektur, hvor det er nemt at skifte lego klodserne ud
- Gøre det nemmere at agere ift. lovgivning
CPQ- ET værktøj der afspejler fremtiden
- Manuelle opgaver er blevet automatiseret
- Overskueligt dataoverblik (produkter, kunder, ordrer, fejl)
- Mere visuelt og intuitivt værktøj at arbejde i som er nemmere at uddanne folk i at bruge
- Ordrehåndtering er blevet 1 min hurtigere pr. ordre
- Det er blevet nemmere at introducere nye produkter hurtigt
- Det er blevet nemmere at skræddersy priser til forskellige segmenter
EWII ser optimistisk på fremtiden. CPQ-løsningen giver dem mulighed for i fremtiden at målrette tilbud, foreslå skræddersyede løsninger, der passer til hver kundes unikke behov og maksimere mulighederne for upsell og cross-sell. CPQ-løsningen har også dannet grundlag for en strategisk snak om, hvilke andre forsyningsarter der skal integreres. Dette kan betyde mere salg til eksisterende kunder, og virksomheden er spændte på at udforske de uendelige muligheder når det kommer til go-to market.
Samarbejdet med
baltech
Samarbejdet har været præget af en holistisk tilgang til CPQ-projektet. baltech har været enestående, når det kommer til at dykke ned i EWIIs drift, kultur og mål forinden. CPQ-løsningen var ikke et mål i sig selv, men et middel til at øge EWIIs effektivitet, strømline processer og forbedre deres kunderelationer.
Et succesfuldt samarbejde mellem EWII og baltech er udsprunget af exceptionelt arbejde og vedvarende tillid. baltechs transparente kommunikation har været med til at skabe et stærkt bånd der giver næring til et fremtidssikret partnerskab, hvor styrker blev kombineret og udfordringer overvundet i fællesskab.
Senest indlæg
Interesseret i at høre mere om vores kundecases?
+45 40 10 00 22
info@baltech.dk