BALTECH UDVIKLER CRM TIL NATIONALT BREDBÅND HOS EWII

Bæredygtig udvikling & forsyning

EWII, den største forsyningsvirksomhed i Trekantområdet, er gået fra at kunne levere internet (via fibernettet) til ca. 120.00 adresser i Trekantområdet til at kunne levere internet til mere end 1,2 mio adresser i Jylland og i visse områder på Fyn.

EWII får ny kundeserviceløsning

I den forbindelse har EWII investeret i en ny kundeserviceløsning som understøtter den nye digitale kommunikationsplatform, som EWII har implementeret i den seneste tid. baltech har stået bag udviklingen af den nye kundeserviceløsning, som har resulteret i en mere bæredygtig forretning, der kan stå stærkt i den nationale konkurrence på bredbåndsområdet i industrien. Løsningen, som er bygget på Microsoft’s PowerPlatform, giver EWII et bedre forretningsgrundlag, med mulighed for at tiltrække endnu flere kunder, bundle produkter og skræddersy tilbud på tværs af forsyningsarter. 
Via dataintegration mellem de forskellige systemer og moduler kan man hurtigt tilgå de rette produkter, priser og kampagner og dermed give kunderne den rette pris baseret på deres geografiske placering.
De nye funktionaliteter og optimerede processer i den nye kundeserviceløsning gør det lettere at håndtere kunder og dertilhørende ordreprocesser, samt administrativt arbejde såsom nye tilbud, salg, produktændringer, flytninger og opsigelser.

 

“Baltech formår at sætte sig ind i vores forretningsbehov og omsætte det til løsninger i vores CRM, som er både brugervenlige og velfungerende. Det er en klar fordel, at de i det daglige fungerer som en del af EWIIs afdeling, Forretningssupport.”

Casper Brejnbjerg OlsenAfdelingsleder Product Management og Privatsalg

EWII, den største forsyningsvirksomhed i Trekantområdet, er gået fra at kunne levere internet (via fibernettet) til ca. 120.00 adresser i Trekantområdet til at kunne levere internet til mere end 1,2 mio adresser i Jylland og i visse områder på Fyn.

EWII får ny kundeserviceløsning

I den forbindelse har EWII investeret i en ny kundeserviceløsning som understøtter den nye digitale kommunikationsplatform, som EWII har implementeret i den seneste tid. baltech har stået bag udviklingen af den nye kundeserviceløsning, som har resulteret i en mere bæredygtig forretning, der kan stå stærkt i den nationale konkurrence på bredbåndsområder i industrien. Med et stærkere forretningsgrundlag er der mulighed for at tiltrække endnu flere kunder og bundle produkter på tværs af forretningsområder.
Systemet er baseret på EWII’s nyligt integrerede modul i EWII’s CRM system som baltech også har bidraget til at udvikle. Via dataintegration mellem de forskellige systemer og moduler kan man hurtigt tilgå de rette produkter, priser og kampagner og dermed give kunderne den rette pris baseret på deres geografiske placering. De nye funktionaliteter og optimerede processer i nye kundeserviceløsning gør det lettere at håndtere kunder og dertilhørende ordreprocesser og administrativt arbejde såsom nye tilbud, salg, produktændringer, flytninger og opsigelser.

“Baltech formår at sætte sig ind i vores forretningsbehov og omsætte det til løsninger i vores CRM, som er både brugervenlige og velfungerende. Det er en klar fordel, at de i det daglige fungerer som en del af EWIIs afdeling, Forretningssupport.”

Casper Brejnbjerg OlsenAfdelingsleder Product Management og Privatsalg
Automatisering

For at gøre det så nemt som muligt for medarbejderne, er alt, hvad der kunne automatiseres, blevet automatiseret. Ordreprocesser er forenklet og den automatiske dokumenthåndteringsproces gør, at alle ordrebekræftelser til kunderne oprettes automatisk med de rette data, der hentes fra systemet. Integrationen med Kviknet gør det muligt for systemet at modtage forventede leveringsdatoer for produkter, og data bliver automatisk tilføjet til kunden i CRM og i de dokumenter, der automatisk udsendes til kunderne.

Nemmere at holde på kunder

Introduktionen af en ny proces for håndtering af flytninger har gjort, at der automatisk oprettes et nyt flyttetilbud i tilfælde af, at en kunde flytter, hvor alle gamle produkter opsiges, og de nye informationer oprettes automatisk uden noget manuelt arbejde udover oprettelsen af flyttesagen. Den strømlinede proces gør det både nemmere for medarbejderne i EWII og nemmere for kunderne at håndtere en flytning.

Visuel brugervenlighed

Visuel brugervenlighed har været i fokus gennem hele processen, hvor der er blevet udført usability testing og brugerinvolvering. Processerne er nu smart bygget op med ensartede flows og en samlet systemlogik, som gør det nemt for medarbejderne at anvende systemet visuelt. Knapperne er ens placeret, og der er automatiserede advarsler og notifikationer. CRM er blevet mere overskueligt med farvemarkeringer, og systemet reagerer også hurtigere. Data overføres automatisk, hvilket gør det nemt for medarbejderne at arbejde.
Slutbrugerne har også været involveret i designfasen, hvor de har bidraget med deres feedback og testet systemet gennem hele processen.

Automatisering 

For at gøre det så nemt som muligt for medarbejderne, er alt, hvad der kunne automatiseres, blevet automatiseret. Ordreprocesser  er forenklet og den automatiske dokumenthåndteringsproces gør, at alle ordrebekræftelser til kunderne oprettes automatisk med de rette data, der hentes fra systemet. Integrationen med Kviknet gør det muligt for systemet at modtage forventede leveringsdatoer for produkter, og data bliver automatisk tilføjet til kunden i CRM og i de dokumenter, der automatisk udsendes til kunderne.

Nemmere at holde på kunder

Introduktionen af en ny proces for håndtering af flytninger har gjort, at der automatisk oprettes et nyt flyttetilbud i tilfælde af, at en kunde flytter, hvor alle gamle produkter opsiges, og de nye informationer oprettes automatisk uden noget manuelt arbejde udover oprettelsen af flyttesagen. Den strømlinede proces gør det både nemmere for medarbejderne i EWII og nemmere for kunderne at håndtere en flytning.

Visuel brugervenlighed

Visuel brugervenlighed har været i fokus gennem hele processen, hvor der er blevet udført usability testing og brugerinvolvering. Processerne er nu smart bygget op med ensartede flows og en samlet systemlogik, som gør det nemt for medarbejderne at anvende systemet visuelt. Knapperne er ens placeret, og der er automatiserede advarsler og notifikationer. CRM er blevet mere overskueligt med farvemarkeringer, og systemet reagerer også hurtigere. Data overføres automatisk, hvilket gør det nemt for medarbejderne at arbejde.
Slutbrugerne har også været involveret i designfasen, hvor de har bidraget med deres feedback og testet systemet gennem hele processen.

“Samarbejdet har været meget fleksibelt på den gode måde, og jeg synes, at baltech har udvist et meget højt kompetenceniveau, og de har formået at trække sig op i helikopteren og se helhedsløsninger.”

Louise Ødum SuhrProduct Manager, EWII

“Det har helt klart forenklet vores arbejdsgange, givet et bedre overblik og er et redskab, vi kan bruge til hurtigere at hjælpe kunderne i mål.”

Mads Victor Friis JørgensenKundeservicemedarbejder, EWII

Interesseret i at samarbejde med baltech?

Tino Travancic

Partner, Forretningsudvikling
Vil du høre mere, så kontakt Tino Travancic på 40 10 00 22 eller tt@baltech.dk